Robusztus karosszéria

Az elektromos autók jellemzően nehezek az akkumulátorok tömege miatt, de a SOLTERRA még könnyű karosszériájával is magas ütközési biztonságot ért el azáltal, hogy a mérnökök optimalizálták a jármű egyes részeiben használt anyagok szilárdságát. Ráadásul baleset esetén a robusztus karosszéria-vázszerkezet nemcsak az utasokat, hanem a nagyfeszültségű elektromos alkatrészeket is megvédi.

Hajtásrendszer

A SOLTERRA egy teljesen új hajtáslánccal van felszerelve, amelyben az első és hátsó kerekeket különálló elektromotorok mozgatják. Kihasználva a SUBARU által sok éven át felhalmozott, mind a négy kerék precíz vezérlésében szerepet játszó AWD technológiában rejlő szakértelmet, az elektromos motorok agilis reakcióját, valamint az első és a hátsó kerekek közötti rugalmas hajtóerő-elosztást, a SOLTERRA teljes mértékben kihasználja a négy kerék tapadását, ezzel magabiztos és nyugodt vezetést kínálva.

Optimalizált futómű

Az első és hátsó futómű precíz hangolásával az elektromos járművekre jellemző pördülési hajlam kiküszöbölésre került. A másik gyakori jelenség, hogy erőteljes gyorsítás esetén az elektromos járművek eleje felemelkedik. Ennek ellensúlyozására az elülső alsó lengőkarok és az egyéb alkatrészek geometriája úgy lett optimalizálva, hogy a SOLTERRA minden körülmények között stabil maradjon. A futómű optimalizálásának eredménye a magas szintű stabilitás és a fürge kezelhetőség.

e-SUBARU Global Platform

A SOLTERRA egy vadonatúj, kifejezetten az elektromos járművek teljesítményének maximalizálására tervezett padlólemezen alapul. A nagy kapacitású akkumulátor a padló alatt található; az alacsonyabb súlypont javítja a kezelhetőséget, a rendkívül helytakarékos elrendezés pedig megnöveli az utastér méretét. Mindemellett az akkumulátorcsomag háza monolit szerkezetet alkot a karosszéria keretével, ami növeli a merevséget.

eAxle elektromotorok

Az első és a hátsó tengelyen kompakt eAxle elektromotorok találhatók, amelyek azonnali teljes nyomatékot adnak le az erőteljes, gyors reakció és lineáris gyorsulás érdekében. A kompakt eAxle motoregység rövid túlnyúlással és hosszú tengelytávval rendelkező kialakítást tesz lehetővé, ami könnyű kezelhetőséget és nagyobb lábteret eredményez.

Meghajtóakkumulátor

A padló alatt elhelyezett nagy kapacitású akkumulátor-csomagok a jármű szerkezetének szerves részét képezik, ez alacsony súlypontot, valamint nagy karosszéria-szilárdságot és merevséget biztosít. A meghajtóakkumulátor hőmérsékletét vízhűtéses rendszer szabályozza a stabil teljesítmény biztosítása érdekében.

Okostelefonos vezérlés

Az okostelefonos alkalmazás lehetővé teszi az ablakok működtetését, az ajtók zárását/nyitását, valamint az utastér távvezérelt légkondicionálását. Az akkumulátorral kapcsolatos információk, úgy mint a töltöttség állapota szintén elérhetők az okostelefonos alkalmazáson keresztül.

Feltöltés

A SOLTERRA nagy kapacitású akkumulátorral van felszerelve, amely elegendő hatótávolságot biztosít a napi használat során, valamint kompatibilis az egyenáramú gyorstöltőkkel is, amely rövid töltési idővel csökkenti a távolsági utazások kellemetlenségeit. A meghajtóakkumulátor élettartamának optimalizálása érdekében a töltésvezérlő rendszer a legújabb technológiai fejlesztéseket tartalmazza.

Regeneratív fékezés

Az energia-visszanyerő (regeneratív) fékezés erőssége a kormányon elhelyezett kapcsolófülekkel szabályozható, ami kitűnő példája annak, hogy a SUBARU gondoskodott arról, hogy az autó pontosan úgy reagáljon, ahogyan azt a vezető szeretné.

Sebességválasztó tárcsa

Az elektronikus sebességválasztó intelligens váltást biztosít. A sebességválasztó egyetlen érintésre működik, és egy gombnyomással “P” állásba kapcsolható. Mindemellett a gyújtás lekapcsolásakor a jármű automatikusan “P” állásba vált.

Egypedálos vezetés

Az S PEDAL DRIVE funkcióval a gyorsítás és lassítás egyetlen pedállal dinamikusan és pontosan szabályozható. Ilyenkor a gázpedál felengedésekor a lassulás erősebb, mint a hagyományos járműveknél, így a SOLTERRA egyenletesen lassítható a pedál fokozatos felengedésével anélkül, hogy le kellene lépni a gázpedálról.

Háromféle vezetési mód

A három hajtásmód a gázpedál működtetése szerint szabályozza a kimeneti teljesítményt: ECO mód a gazdaságos vezetéshez, NORMAL mód a mindennapi használatra, és POWER mód a dinamikus haladáshoz. Az aktuális körülményekhez igazodó hajtásmódot a DRIVE MODE kapcsolóval könnyedén lehet aktiválni.

Összkerékhajtás

A Subaru összkerékhajtási technológiája és hagyománya most már egy elektromos járműben is testet ölt. Az első és hátsó eAxle elektromotorok funkcióinak, valamint a hajtáselosztás és fékvezérlés precíz szabályozásának köszönhetően minden kerék tapadása folyamatosan biztosított. Az útviszonyokhoz optimalizált meghajtás stabil tapadást garantál nedves és csúszós felületeken is.

X-MODE

A többi SUBARU SUV modellhez hasonlóan a SOLTERRA is rendelkezik az összkerékhajtást vezérlő X-MODE rendszerrel, ami növeli a biztonságérzetet földutakon és kedvezőtlen útviszonyok mellett. Az X-MODE lehetővé teszi, hogy a SOLTERRA-val a legmostohább útviszonyokkal is egyenletesen és magabiztosan tudjon megküzdeni, legyen az mély hó vagy sár.

Grip Control

Az új Grip Control funkció stabilizálja a járművet, és lehetővé teszi az egyenletes sebességgel történő haladást még egyenetlen utakon is, ezáltal tovább növelve a jármű képességeit.

Hasmagasság

A SOLTERRA egy igazi SUV, ami a burkolatlan utakra, földutakra szükséges hasmagassággal rendelkezik. Mindezen túl az első, a középső és a hátsó terepszög úgy lett kialakítva, hogy a karosszéria és az akkumulátor védve legyen.